cats_433.jpg

Katten

Eigenaars van katten raden we aan op afspraak te komen. Zo vermijd je stress door lange wachttijden en angst voor andere patiënten in de wachtzaal.

Bij katten is jaarlijkse vaccinatie tegen niesziekte (etterende oogjes, neus en niezen) en kattenziekte (braken en diarree) een must. Katten zijn vaak buitendieren die gemakkelijk in contact komen met minder tamme soortgenoten wat kan leiden tot infecties.

Ook beschermt u uw kat het best tegen ziektes zoals kattenleucemie (FeLV) en kattenbuikvliesontsteking (FIP) als deze in uw woonomgeving vaak voorkomen. Praat hierover met ons, want deze ziektes zijn uiterst gevaarlijk en niet te genezen! Zwerfkatjes kunnen getest worden in de praktijk met behulp van een FIV/FeLV-sneltest vooraleer u ze in contact brengt met uw huiskatten of voor dekking.

De mogelijkheid tot VACCI-CHECK bestaat ook voor katten hiermee worden de gehaltes antistoffen bepaald voor de ziektes (niesziekte en kattenziekte) waartegen ingeent wordt. Zo kunnen we nagaan of uw dier nog steeds voldoende beschermd is en een jaarlijkse vaccinatie al dan niet nodig is. Voor deze test moet even bloed worden geprikt en daarom wordt deze test enkel uitgevoerd na afspraak. Vacci-check dient in overweging te worden genomen bij oudere dieren, nier- en/of leverpatiënten .

Naast vaccinatie is ontworming en vlooien-/tekenbehandeling niet te vergeten bij uw kat! Dit kan zowel met behulp van een tablet, pipet of halsband.

Voor chirurgische ingrepen (sterilisaties, castraties) bij katten leggen wij er graag de nadruk op dat we uiteraard met steriel materiaal werken, nodig om een correcte ingreep veilig te laten verlopen en dit tegen een eerlijke prijs. De veiligheid en gezondheid van uw dier komt hierbij op de eerste plaats. Vroegtijdige castraties of sterilisaties zijn mogelijk indien vereist.

Gebitsverzorging kan ook bij uw poes van belang zijn. Dit ter voorkoming van erge tandvlees- en mondontstekingen welke anders kunnen leiden tot vermagering, doffe haarvacht, slechte eetlust, lusteloosheid en stinkende adem. Ook bij katten werken wij met uiterst veilige gas-anesthesie.

img_8234-2.jpg

Beschikt u niet over een reismand om naar de praktijk te komen, dan kan u er op de praktijk een in bruikleen krijgen. Indien uw kat te stressgevoelig is kan een huisbezoek worden aangevraagd.

Voeding

img_2360.jpg

Aangepaste voeding na nier- of blaasproblemen, bij darmklachten, huidallergieën of overgewicht kunnen steeds aangekocht worden in de praktijk van Hill’s of Flatazor.

img_20151018_230056.jpg

Een 'snaptest' of 'snel-test' neemt slechts 10 min tijd in beslag om het resultaat te kennen. De Vacci-check duurt iets langer. Beiden worden bij voorkeur uitgevoerd na afspraak.